Reklamační řád
Reklamační
řád
společnosti JON.CZ s.r.o., IČO:
279 18 076, se sídlem Radlická 3301/68, Smíchov, 150 00 Praha 5,
zapsána v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp.
zn. C 126428 (dále jen „prodávající“),
pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu umístěného na internetové
adrese www.networex.cz.
1. Úvodní
ustanovení
1.1.
Tento
reklamační řád je nedílnou součástí kupní smlouvy uzavřené mezi kupujícím a
prodávajícím.
1.2.
Reklamační
řád upravuje postup při uplatnění práv z vadného plnění (dále jen „reklamace“).
2. Odpovědnost
kupujícího
2.1.
Prodávající
odpovídá kupujícímu, že věc nemá při převzetí vady.
2.2.
Věc
má vady zejména, pokud
2.2.1.
nemá
vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li takové ujednání, takové vlastnosti,
které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával
s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
2.2.2.
se
nehodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému
se věc tohoto druhu obvykle užívá,
2.2.3.
neodpovídá
jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo
provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
2.2.4.
není
v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti,
2.2.5.
nebo
nevyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.3.
Projeví-li
se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již
při převzetí, pokud prodávající neprokáže opak.
3. Nemožnost
uplatnit reklamaci
3.1.
Kupující
nemůže věc reklamovat, pokud
3.1.1.
u
věci prodávané za nižší cenu vytýká vadu, pro kterou byla nižší cena sjednána,
3.1.2.
vytýká
pouze opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním,
3.1.3.
to
vyplývá z povahy věci,
3.1.4.
vytýká
u použité věci vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc
měla při převzetí kupujícím,
3.1.5.
vytýká
vadu, kterou sám způsobil,
3.1.6.
nebo
vytýká vadu, o které před převzetím věci věděl.
4. Práva
kupujícího
4.1.
Má-li
věc vady, může kupující žádat opravu věci. Není-li možné vadu odstranit bez
zbytečného odkladu opravou, může kupující mimo opravy žádat dodání nové věci
bez vad, případně výměnu součásti věci, týká-li se vada pouze této součásti.
Není-li možné vadu odstranit opravou nebo výměnou, má kupující právo odstoupit
od smlouvy.
4.2.
Místo
výše uvedeného může kupující žádat přiměřenou slevu.
4.3.
V případě
reklamace věci, jež byla zakoupena jako použitá nebo za nižší cenu (kvůli vadě),
nemá kupující právo na výměnu věci.
4.4.
Pokud
kupující reklamuje věc pro stejnou vadu, kterou již v minulosti dvakrát úspěšně
reklamoval, nebo pokud se na věci současně vyskytují 3 vady, přičemž každá tato
vada brání v užívání věci, má prodávající právo od smlouvy odstoupit.
4.5.
Prodávající
vystaví kupujícímu na jeho žádost písemné potvrzení o rozsahu a trvání jeho
práv (dále jen „záruční list“).
4.6.
Ustanovení
čl. 4 odst. 1 až 5 reklamačního řádu se nepoužijí na práva a povinnosti
založené kupní smlouvou uzavřenou mezi prodávajícím a kupujícím, který ji
uzavřel v rámci své obchodní činnosti (dále jen „kupující – podnikatel“). Kupujícímu v takovém případě náleží
práva stanovená v § 1914-1925 a § 2099-2112 zákona č. 89/2012 Sb., občanský
zákoník (dále jen „občanský zákoník“).
5. Délka
doby pro uplatnění reklamace
5.1.
Kupující
má právo uplatnit reklamaci na vady, které se u věci vyskytnou v době 2
let (1 roku v případě použité věci, nebude-li uvedena jiná záruční doba) od
jejího převzetí.
5.2.
Po
vyřízení reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje délka doby pro uplatnění
reklamace o dobu trvání reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne
následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl kupující o vyřízení
informován.
6. Smluvní
záruka za jakost
6.1.
Je-li
na prodávané věci, na jejím obalu, v návodu připojenému k věci nebo
v reklamě uvedena doba, po kterou lze věc použít, může kupující uplatnit
reklamaci rovněž v této době.
6.2.
Podmínky
smluvní záruky za jakost mohou být upraveny odlišně od podmínek upravených
v tomto reklamačním řádu.
7. Uplatnění
reklamace
7.1.
Kupující
může uplatnit reklamaci na adrese Na Pobřeží 108, Kolín 280 02. Pro uplatnění
reklamace může kupující využít reklamační formulář umístěný na webových
stránkách prodávajícího.
7.2.
Při
uplatnění reklamace má kupující povinnost prokázat existenci závazku mezi ním a
prodávajícím (např. předložením kupního dokladu, záručního listu), označit
vytýkanou vadu a dále sdělit, jaký způsob vyřízení reklamace požaduje
v souladu s čl. 4 reklamačního řádu.
7.3.
Po
uplatnění reklamace vystaví prodávající kupujícímu, který je spotřebitelem ve
smyslu § 2 odst. 1 písm. a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele ve
spojení s § 419 občanského zákoníku (dále jen „spotřebitel“), potvrzení o tom, kdy spotřebitel reklamaci uplatnil,
co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje
(dále jen „reklamační protokol“).
8. Vyřizování
reklamace
8.1.
Kupující
má povinnost poskytnout prodávajícímu při vyřizování reklamace součinnost,
zejména předat věc prodávajícímu k posouzení oprávněnosti reklamace,
eventuálně umožnit prohlídku věci, s níž je obtížné manipulovat.
8.2.
Prodávající
nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech
do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu
výrobku potřebná k odbornému posouzení vady.
8.3.
Reklamace
včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději ve
lhůtě 30 dní od jejího uplatnění. Není-li kupující spotřebitelem, činí tato
lhůta 2 měsíce. V uvedených lhůtách musí být kupující rovněž o vyřízení
reklamace informován.
8.4.
Prodávající
a kupující se mohou domluvit na prodloužení uvedených lhůt. Taková to dohoda
musí být uzavřena v písemné formě na samostatné listině, přičemž se má za
to, že písemná forma je zachována, jsou-li užity elektronické nebo jiné
technické prostředky, jež umožňují zachycení obsahu dohody.
8.5.
Uplynutí
lhůty pro vyřízení reklamace se v případě kupních smluv uzavřených se
spotřebitelem považuje za podstatné porušení smlouvy.
8.6.
Byla-li
reklamace uznána jako oprávněná, má kupující právo žádat náhradu nákladů, které
musel účelně vynaložit v souvislosti s uplatněním reklamace (např.
poštovné).
8.7.
Po
vyřízení reklamace prodávající opět vystaví spotřebitelovi reklamační protokol
doplněný o datum a způsob vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení
opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
9. Závěrečná
ustanovení
9.1.
Kupující
má povinnost seznámit se s reklamačním řádem ještě před uzavřením kupní
smlouvy. Prodávající se zavazuje, že reklamační řád zpřístupní kupujícímu ještě
před uzavřením kupní smlouvy.
9.2.
Práva
a povinnosti tímto reklamačním řádem neupravené se řídí kupní smlouvou a jejími
součástmi a dále obecnými právní předpisy.
9.3.
Reklamační
řád je taktéž dostupný na webových stránkách prodávajícího.